چند ترفند  برای ازبین‌بردن بو و لکه عطر در لباس

آیا تا به حال اتفاق افتاده براتون که ناگهان بطری عطرتان از دستتان بیفتد و تمام عطر در خانه یا روی لباس‌هایتان پخش شود؟ آیا تا به حال برای شما پیش آمده که یک عطر را استفاده کنید و ناگهان رایحه این عطر باعث ایجاد سردرد شدیدی برایتان بشود؟ شاید اولین سوالی که در چنین شرایطی برای خیلی‌ها پیش می‌آید، این باشد که چکار کنیم بوی عطر برود؟

برای پاسخ به سوالهایتان  خواندن ادامه این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم زیرا در ادامه ترفندهایی ساده و کاربردی را برای ازبین‌بردن بوی عطر در خانه یا ازبین‌بردن بوی عطر از لباس معرفی کرده‌ایم.

 

از بین‌رفتن بوی عطر از لباس

 

با این‌که بیشتر افراد به‌دنبال عطرهایی با ماندگاری و پخش بوی بالا هستند، اما گاهی اوقات هم ما می‌خواهیم که بوی یک عطر را از روی لباس خودمان پاک کنیم. از طرف دیگر، گاهی ممکن است که اتفاقی عطر زیادی به لباسمان بزنیم یا شیشه عطر روی بعضی از لباس‌هایمان خالی شود. در چنین شرایطی بهتر است که با ترفندهای ازبین‌بردن بوی عطر از لباس آشنا باشیم. ساده‌ترین و کاربردی‌ترین راه‌های ازبین‌بردن بوی عطر از لباس شامل موارد زیر می‌شوند:

لباس خود را حدود 30 تا 45 دقیقه در ترکیب آب ولرم و آبلیمو خیس کنید یا  اسپری کنید  آبلیمو هم مانند سرکه می‌تواند تاثیر مثبتی بر ازبین‌بردن بوی عطر در لباس داشته باشد.

لباس‌ها را در فضای آزاد و در معرض باد و نور خورشید قرار بدهید. قرار گرفتن لباس در فضای آزاد و تماس مستقیم لباس با نور خورشید به ازبین‌بردن بوی آنها کمک می‌کند.

لباس یا لباس‌های خود را داخل ماشین لباس‌شویی بیندازید و به‌جای مایع شوینده از سرکه سفید برای شستن لباس‌ها استفاده کنید. سرکه سفید می‌تواند تقریبا بیشتر بوها را از بین ببرد.

برای ازبین‌بردن بوی عطر از صابون‌های گیاهی مانند صابون‌های دارای روغن نارگیل یا روغن زیتون کمک بگیرید. این صابون‌ها در ترکیب با آب گرم سریعا انواع بوها را از بین می‌برند.

 

 

ازبین‌رفتن بوی عطر در خانه

 

در بعضی از موارد ممکن است که شیشه عطر از دست شما بیفتد و بشکند. در چنین شرایطی ممکن است که فضای داخلی خانه با بوی شدید و غلیظی از عطر پوشانده شود. حالا شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه بوی عطر را از خانه ببریم یا آیا راهی برای ازبین‌بردن بوی عطر در اتاق وجود دارد یا نه؟ توجه داشته باشید که برای ازبین‌بردن بوی عطر در خانه می‌توان از چند ترفند ساده و کاربردی استفاده کرد. بهترین و کاربردی‌ترین ترفندها برای این کار شامل موارد زیر می‌شوند:

اگر بطری عطر در خانه یا اتاق شکسته است، ابتدا با دستکش بقایای بطری را جمع کنید و داخل یک کیسه پلاستیکی ضخیم بریزید. بعد هم این کیسه را بلافاصله از خانه بیرون ببرید.

بقایای عطر ریخته‌شده روی زمین را با یک دستمال نخی و آغشته به آب گرم کاملا پاک کنید. این دستمال را هم داخل یک کیسه ضخیم بیندازید و از خانه بیرون ببرید.

حالا زمین را با ترکیب سرکه و جوش شیرین به‌خوبی پاک کنید. سرکه و جوش شیرین جزو بهترین ترکیبات برای ازبین‌بردن بو و لکه عطر هستند.

تمامی در و پنجره‌های خانه را باز کنید تا گردش هوا به ازبین‌بردن بوی عطر کمک کند.

اگر فردی به خانه شما آمده و بوی عطر باقیمانده از لباس‌های او از نظر شما نامطلوب است، باز هم می‌توانید این بو را با باز نگه داشتن تمامی در و پنجره‌ها از بین ببرید.

یکی دیگر از راه‌های ازبین‌بردن بوی عطر در خانه، استفاده از قهوه است. قهوه تاثیر شگفت‌انگیزی در خنثی‌سازی بوها دارد. شما می‌توانید قهوه‌های تازه را در خانه آسیاب کنید یا حتی 1 تا 2 فنجان قهوه در خانه دم کنید. پیچیدن عطر قهوه در خانه، راهکار مناسبی برای ازبین‌بردن بوی عطر در خانه است.

اگر عطر روی قسمتی از فرش یا مبل شما ریخته و باعث ایجاد بوی شدید شده است، شما باید فرش، مبل یا پرده را بشویید. اگر محل ریختن عطر کوچک است، می‌توانید آن را با جوش شیرین بپوشانید و بعد آن قسمت را پس از چند دقیقه با آب گرم و یک نوع مایع شوینده پاک کنید.

به‌طور کلی اگر بوی عطر در خانه زیاد است و شما به فکر این هستید که چگونه بوی عطر را از بین ببریم، باید بدانید که گردش هوا و شست‌وشوی محلی که عطر روی آن ریخته است، دو راهکار اساسی برای ازبین‌بردن بوی عطر از خانه هستند. قرار گرفتن در معرض بوی شدید عطر می‌تواند به‌مرور زمان باعث ایجاد سردرد شود. بنابراین شما باید سعی کنید که در اولین فرصت ممکن، تمامی راه‌های ازبین‌بردن بوی عطر در خانه را اجرا کنید.

 برای ازبین‌بردن بوی عطر از قوطی فلزی عطر هم می‌توانید این قوطی را با آب گرم و یک نوع شوینده ملایم مانند شامپو بچه بشویید و آن را با در باز حدود 48 ساعت در معرض هوا قرار بدهید تا بوی عطر کاملا از بین برود. گاهی بعضی از افراد دوست دارند که از قوطی‌های فلزی انواع عطر و ادکلن زنانه یا انواع عطر مردانه استفاده کنند اما ترجیح می‌دهند که بوی قوطی هنگام استفاده مجدد کاملا از بین رفته باشد.

 

ترفندهایی برای ازبین‌رفتن لکه عطر

 

 

اگر می‌خواهید که لکه عطر را از روی لباس از بین ببرید، باید از چند روش ازبین‌بردن لکه عطر روی لباس کمک بگیرید. به این منظور می‌توانید راهکارهای زیر را امتحان کنید:

اولین راه به‌منظور ازبین‌بردن لکه ادکلن روی لباس، این است که آن قسمت خاص از لباس را کمی مرطوب کنید، سپس مقداری پودر لکه‌بر روی قسمت مرطوب بریزید. حتی می‌توانید یک تکه اسفنج خیس را هم روی پودر لکه‌بر قرار بدهید. حالا اجازه بدهید که پودر لکه‌بر در بافت لباس جذب شود و پس از حدود 1 تا 2 ساعت، پودر را با کمک اسفنج به‌آرامی روی لباس لکه‌دار ماساژ بدهید. حالا لباس را در معرض هوای آزاد و نور مستقیم خورشید قرار بدهید تا لکه آن از بین برود.

اگر لباس شما سفید است، می‌توانید آن را در ترکیب یک لیتر آب و 200 گرم مایع سفیدکننده قرار بدهید تا لکه لباس از بین برود.

روش دیگری که برای پاک کردن لکه عطر از روی لباس توصیه می‌شود، این است که نصف لیوان آب ولرم، یک قاشق غذاخوری سرکه و یک قاشق چای‌خوری از جوش شیرین را با همدیگر ترکیب کنید. این ترکیب را روی قسمت لکه‌دار لباس بریزید و اجازه بدهید که حداقل 1 تا 2 ساعت روی لباس بماند. پس از این مدت هم قسمت لکه‌دار لباس را به‌آرامی ماساژ بدهید تا لکه از روی آن پاک شود. گاهی ممکن است که برای ازبین بردن لکه عطر از روی لباس مجبور باشید که چندبار این کار را تکرار کنید.

اگر لباس شما به‌تازگی با انواع عطر و ادکلن لکه‌دار شده است، باید بلافاصله برای ازبین‌بردن لکه عطر اقدام کنید. لکه‌های تازه حتی با آب گرم ساده و یک نوع شوینده صابونی به‌سادگی پاک می‌شوند. بنابراین هرچقدر که سریع‌تر برای شست‌وشوی لباس اقدام کنید، لکه آن هم زودتر از بین خواهد رفت.

اگر لباس شما بسیار خاص است، جنس حساسی دارد یا فکر می‌کنید که نمی‌توانید در خانه کاری برای ازبین‌بردن لکه عطر انجام بدهید، ترفند آخر این است که لباس خود را به یک خشک‌شویی معتبر بسپارید.

از آنجایی که بعضی از عطرها محلول در الکل هستند، بنابراین شما می‌توانید یک تکه دستمال نخی را به الکل آغشته کنید و برای چند دقیقه روی لکه عطر قرار بدهید. ممکن است با همین کار بتوانید باعث ازبین‌بردن لکه ادکلن روی لباس شوید.

 

چگونه از عطر رنگ تیره استفاده کنیم؟

 

 

اگر مایع عطر شما رنگی و با رنگ تیره است و ممکن است که باعث ایجاد لکه روی لباستان شود، به شما توصیه می‌کنیم که عطر را به‌جای لباس روی پوست خودتان اسپری کنید. راه دیگر استفاده از چنین عطرهایی، این است که از روش غبار عطر کمک بگیرید. به این صورت که عطر را چند سانتی‌متر جلوتر از خودتان روی هوا اسپری کنید و سپس از داخل غبار عطر رد بشوید. این کار باعث می‌شود که ذرات عطر به‌خوبی روی پوست و لباس شما بنشینند اما باعث لکه‌دار شدن لباس هم نشوند. راهکار نهایی این است که عطرهایی با رنگ تیره را با فاصله چند سانتی‌متری فقط روی لباس‌هایی با رنگ تیره اسپری کنید.