نت های بویایی  ادکلن و عطر

حتما زمان بو کردن عطر ها متوجه ی تغییر طیف بویایی آنها شده اید. به عنوان مثال در برخی عطر ها به محض برداشتن درب عطر و اسپری کردن آن در هوا، ممکن است ابتدا رایحه ای از جنس نارنج و بیدمشک مشامتان را بنوازد و شما را سرشار از حس سرزندگی و تازگی کند و پس از مدتی این رایحه جای خودش را به بوی ادویه جات تند دهد و درونتان را لبریز از حس هیجان و شور و نشاط جوانی کند، و بلاخره در انتها مسیر رایحه ی عطر به سمت بوی علف های وحشی و گیاهان تلخ رود و به شما حسی مطلوب و رضایت بخش از اعتماد به نفس و کاریزما ببخشد.

لازم است بدانید این تغییر بویایی رایحه ها ناشی از آن است که همه ی عطر ها از سه طیف بویایی تشکیل می شوند. که این سه طیف را در صنعت عطر سازی و دنیای عطر و ادکلن با نام نت NOTE می شناسند. که این نت های بویایی به ترتیب زیر می باشند:

نت آغازین ، نت میانی و نت پایانی

به طور کلی در عطر سازی، عطر سازان 8 دسته از طیف های بویایی را برای ساخت رایحه ی عطر ها در اختیار دارند. که این 8 دسته می توانند به طور دلخواه و با سلیقه ی عطر ساز در هر نت عطر به کار روند. طیف های رایحه ی عطر ها که نت های سازنده ی عطر ها را تشکیل می دهند در حالت کلی شامل تقسیم بندی های زیر می شوند:

عطر مرکبات -عطر ادویه جات -عطر دانه های خوراکی-عطر گلها - عطر گلهای سفید-عطر چوب و خزه

عطر سبزه، گیاهان علفی و سرخس ها-ععطر شیرینی و خوراکی های خوش طعم

عطر سازان با ترکیب این طیف های بویایی ست که اقدام به ساخت عطر هایی با رایحه های سرد، گرم، تلخ، شیرین، تند و خنک می کنند.

در این لازم به ذکر است خدمتتان اعلام کنم برند دیوایز برای تمام محصولات خود تمام رایحه و نت های بویایی عطر دلخواه شما را به اختصار روی تمام محصولاتش درج کرده و شما را برای یک خرید راحت و باب میل خودتان را ایجاد کرده.