طرز صحیح بو کردن عطر

شاید تا به حال برای شما هم اتفاق افتاده که برای خرید عطر به فروشگاهی مراجعه کرده اید،اما پس از بوییدن چند عطر دیگر تفاوت بین رایحه ها را متوجه نشدید. در این مواقع اکثر انتخاب ها اشتباه از آب در می آیند و شما پس از خرید عطر و مصرف آن متوجه شده اید که این عطر ،عطر دلخواهتان نبوده است.

چرا این اتفاق میافتد؟؟؟

مشکل کار اینجاست که شما عطر را صحیح بو نکرده اید و باعث شدید که حس بویاییتان به طور موقت مختل شود. برای جلوگیری از این نکته های ساده ای وجود دارد که خدمتتان ارائه میدهم.

۱٫ ابتدا باید دقت کنید که فاصله صحیح برای اسپری کردن عطر را رعایت کنید،یعنی وقتی عطر را در دست میگیرید، فاصله بین نازل تا نقطه ای که بر روی آن اسپری انجام میدهید،۲۵ تا ۳۰ سانتی متر باشدو پس از اسپری کردن از این فاصله به سرعت عطر را بو نکنید،بلکه حدود ۷ تا ۱۰ ثانیه صبر کنید و بعد عطر را بو کنید

۲٫ اگر در فروشگاه برایتان عطر را تست کردند و این نکته را رعایت نکردند شما حداقل ۲۰ ثانیه به خود زمان بدهید و بعد از ۲۰ ثانیه کاغذ تست را بو کنید، بدین ترتیب هم رایحه عطر را به خوبی حس میکنید و هم از پر شدن شامه تان با الکل جلوگیری میکنید.

چند نکته هنگام خرید عطر: اگر عطر را برای خودتان تهیه میکنید ،حتما یک بار آن را روی پوست خود هم تست کنید چون بسیاری از رایحه ها بر روی پوست افراد مختلف خواص متفاوتی از خود نشان میدهند. اگر برای شخص دیگری عطر را تهیه میکنید، از تست کردن ،بر روی پوست خود و نتیجه گیری ذر مورد عطر خودداری نمایید،به دلایلی که در بالا ذکر شد. دقت داشته باشید که هنگام بوییدن بینیتان با کاغذ تست یا محل تست عطر بر خورد نکند، ،چون بدین صورت مقداری از عطر روی بینیتان باقی میماند ،که در تست عطر های بعدی ،همواره مقداری از آن عطری که بر روی بینیتان مانده، روند تشخیص عطر های مختلف را مختل میکند. نکته آخر اینکه به تجربه دیده ام که اکثر افراد بعد از تست ۳ تا ۵ عطر قدرت تشخیص شان تا حد زیادی کم میشود و در مواردی مختل میشود،به همین علت هرگاه برای خرید عطربه فروشگاه رفتید،بیش از ۵ رایحه را تست نکنید،و اگر از میان آن ۵ رایحه نتوانستید عطر مورد علاقه خود را پیدا کنید،خرید عطر را به زمان دیگری موکول کنید و از بین ۵ رایحه ای که تست کردید آن هایی را که بیشتر مورد علاقه تان بود دوباره تست کنید.